Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych w Miejskim Urzędzie Pracy w Kielcach

Print Drukuj

Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych 
w Miejskim Urzędzie Pracy w Kielcach

              Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679
z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych zwanego dalej „RODO”), Miejski Urząd Pracy w Kielcach informuje o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych.

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Miejski Urząd Pracy w Kielcach reprezentowany przez Dyrektora MUP z siedzibą w Kielcach pod adresem ul. Szymanowskiego 6, 25-361 Kielce, dane kontaktowe: numer telefonu 41 340 60 55, adres e-mail: kancelaria@mupkielce.praca.gov.pl.
  2. Wszelkie kwestie dotyczące danych osobowych można kierować do Inspektora Ochrony Danych w Miejskim urzędzie Pracy w Kielcach na adres e-mail: iod@mupkielce.praca.gov.pl lub na adres siedziby wskazany w ust. 1. Szczegółowe dane dotyczące Inspektora znajdują się na stronie https://mupkielce.praca.gov.pl/ w zakładce „Ochrona danych osobowych – Dane kontaktowe”.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b RODO) oraz w celu realizacji zadań spoczywających na publicznych służbach zatrudnienia (art. 6 ust. 1 lit. e, art. 9 ust. 2 lit. g RODO). Ponadto, jeżeli przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych będzie niezbędne do wykonania umowy zawartej z MUP, której Pani/Pan będzie stroną lub do podjęcia działań na Pani/Pana żądanie przed zawarciem umowy, podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO.
  4. MUP przetwarza Pani/Pana dane osobowe wyłącznie do celów realizacji zadań określonych w ustawie z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. z 2025 r., poz. 620) do prowadzenia postępowań administracyjnych, sądowych, kontrolnych i egzekucyjnych, realizacji obowiązków sprawozdawczych i obowiązków w zakresie statystyki publicznej wynikających z przepisów prawa, a w szczególności:
  • ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. z 2025 r., poz. 620);
  • ustawie z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1781);
  • ustawie z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 572);
  • ustawie z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (t.j Dz.U. z 2020 r., poz. 164 z późn. zm.);
  • pozostałych aktów wykonawczych do ww. ustaw;
  • inne akty prawne.
  1. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych są podmioty upoważnione do ich otrzymania na podstawie obowiązujących przepisów prawa oraz podmioty, z którymi MUP podpisał umowę powierzenia danych osobowych.
  2. Administrator danych nie ma zamiaru przekazywania Pani/Pana danych osobowych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych powyżej celów przetwarzania, w tym przez czas niezbędny do wypełnienia obowiązku prawnego przez Administratora zgodnie z Instrukcją kancelaryjną i Rzeczowym Wykazem Akt Miejskiego Urzędu Pracy w Kielcach. W przypadku prowadzenia postępowań sądowych czas przechowywania danych może ulec wydłużeniu na czas trwającego postępowania bądź dłuższy, w zależności od obowiązków nałożonych przez przepisy prawa.
  4. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do danych osobowych, w tym do uzyskania kopii tych danych, prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych – w przypadku gdy dane są nieprawidłowe lub niekompletne, prawo do żądania usunięcia danych osobowych, prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, prawo do przenoszenia danych, z zastrzeżeniem, że przepisy odrębne mogą wyłączyć możliwość skorzystania z tych praw.
  5. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych), gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących Pani/Pana, narusza przepisy rozporządzenia RODO.
  6. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe w przypadku rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy w związku z art. 47 ust. 2 i ust. 3 ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz. U. z 2025 r., poz. 620). W przypadku niepodania danych osobowych nie można dokonać procesu rejestracji, co wynika z art. 61 ust 2 ww. ustawy.
  7. Administrator danych nie będzie wykorzystywał Pani/Pana danych do zautomatyzowanego podejmowania decyzji (zautomatyzowanego przetwarzania) w tym profilowania, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.

 

Informacje o publikacji dokumentu