Celem sektorowych rad ds. kompetencji jest dopasowanie systemu edukacji do potrzeb gospodarki i zbudowanie kompetencji pożądanych w poszczególnych branżach, aby kwalifikacje zdobywane w szkołach, na uczelniach, podczas kursów i szkoleń odpowiadały na realne potrzeby pracodawców. Za działania Sektorowej Rady ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej odpowiadają Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
Dziś w Miejskim Urzędzie Pracy gościli animator Rady Marcin Olkowicz i sekretarz Teresa Zielińska. W roboczym spotkaniu wzięli udział również: dr Tomasz Chrząstek dyrektor Instytutu Dziennikarstwa i Informacji Uniwersytetu Jana Kochanowskiego, Ewa Borkowska zastępca dyrektora Zespołu Szkół Ekonomicznych im. Mikołaja Kopernika oraz sekretarz Miasta Kielce Szczepan Skorupski. Rolę gospodarza pełnił dyrektor MUP Artur Kudzia.
Podczas spotkania przedstawiciele Rady przedstawili szczegółowe cele prac, które koncentrować się będą na następujących obszarach:
- Legislacji – rekomendowanie zmian w ustawach i rozporządzeniach,
- Edukacji – rekomendacje zmian w programach nauczania w edukacji formalnej i nieformalnej,
- Rynku pracy,
- Ram kwalifikacji,
- Badawczym.
W listopadzie 2019 roku w Warszawie odbędzie się spotkanie inicjujące prace Rady, wówczas przedstawiony zostanie harmonogram prac Rady i jej regulamin. Branża komunikacji marketingowej skupia dziś w Polsce setki podmiotów zatrudniających od kilku do półtora tysiąca pracowników. Odpowiada za prawie 3% PKB. W pracach Rady uczestniczyć będzie około 80 podmiotów z całego kraju.
Zdjęcia: Paweł Kowalczyk/MUP