Rejestracja w Miejskim Urzędzie Pracy w Kielcach

Print Drukuj

Z dniem 1 czerwca 2025 r. weszła w życie ustawa z dnia 20.03.2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, która wprowadziła zmiany w zasadach rejestracji w urzędach pracy. Przepisy nowej ustawy umożliwiły rejestrację w urzędzie pracy według miejsca zamieszkania, a nie jak dotychczas miejsca zameldowania.  

Od 1 czerwca 2025 r. mieszkańcy Kielc zainteresowani zarejestrowaniem w Miejskim Urzędzie Pracy w Kielcach jako osoby bezrobotne lub poszukujące pracy posiadają następujące możliwości:

  1. osobista wizyta w Miejskim Urzędzie pracy w Kielcach
  • termin wizyty można uzgodnić dzwoniąc pod numer telefonu  (41) 340 60 03;
  • wcześniejsza rezerwacja terminu rejestracji umożliwia skrócenie czasu jaki osoby ubiegające się o zarejestrowanie jako bezrobotne i poszukujące pracy spędzają w urzędzie pracy oczekując na rejestrację.
  1. rejestracja elektroniczna za pośrednictwem systemu rejestracji, dostępnego na platformie praca.gov.pl
  • ten rodzaj rejestracji nie wymaga osobistej wizyty w urzędzie. Niezbędne do rejestracji dokumenty należy zeskanować, a wniosek opatrzyć kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym. Jest to preferowana forma rejestracji w MUP w Kielcach.

Obsługa spraw dotyczących statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy realizowana przez Wydział Rejestracji i Obsługi Cudzoziemców

  • przepisy nowej ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia kładą nacisk na cyfryzację usług i komunikację elektroniczną pomiędzy urzędem pracy, a osobą bezrobotną. Dotychczasowe konta na praca.gov.pl przekształciły się w indywidualne konta umożliwiające składanie wniosków i pism oraz wymianę korespondencji.

Pisma w sprawach dotyczących m.in.:

  • zgłoszenia zmian w danych zawartych w karcie rejestracyjnej (adres, numer telefonu, stan cywilny itp.),
  •  zgłoszenia okoliczności powodujących utratę statusu osoby bezrobotnej i prawa do przyznanych świadczeń pieniężnych (np. podjęcie zatrudnienia, rozpoczęcie/wznowienie działalności gospodarczej, zmiana miejsca zamieszkania, otrzymanie świadczeń spoza MUP itp.),
  • oświadczenia o braku gotowości do podjęcia zatrudnienia z powodu urodzenia dziecka,
  •  wniosku o objęcie ubezpieczeniem zdrowotnym członków rodziny,
  •  wniosku o wydanie zaświadczenia (w tym RP-7),
  • dostarczenia lub zmiany numeru rachunku bankowego

należy składać:

  1. za pośrednictwem formularzy elektronicznych dostępnych na platformie praca.gov.pl,
  2. za pośrednictwem Elektronicznej Platforma Usług Administracji Publicznej – EPUAP,
  3. za pośrednictwem systemu e-doręczeń,
  4. listownie za pomocą operatora pocztowego,
  5. poprzez dostarczenie pisma do Miejskiego Urzędu Pracy w Kielcach.

Na platformie praca.gov.pl dostępne są formularze elektroniczne umożliwiające rejestrację, wyrejestrowanie i zgłoszenie zmiany danych w Miejskim Urzędzie Pracy w Kielcach:

KRB             - Wniosek o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy,

PSZ-KRBU  - Uzupełnienie załączników do wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy,

PSZ- ZPP     - Zgłoszenie podjęcia pracy,

PSZ-ZRDG  - Zgłoszenie rozpoczęcia lub wznowienia działalności gospodarczej,

PSZ-WPSB  - Wniosek o pozbawienie statusu osoby bezrobotnej,

PSZ-RPOU   - Rezygnacja osoby poszukującej pracy z pomocy określonej w ustawie,

PSZ-WPDA  -  Wniosek o przyznanie i wypłatę dodatku aktywizacyjnego,

PSZ-WPD    - Wniosek o przeniesienie dokumentów do urzędu pracy właściwego ze względu na nowe  miejsce zamieszkania,

PSZ-WWZ  -  Wniosek o wydanie zaświadczenia,

PSZ-PSK      -  Wniosek o przelew świadczenia na rachunek bankowy,

PSZ-PU       -  Pismo do urzędu.

Informacje o publikacji dokumentu