Mieszkańcy Kielc zainteresowani zarejestrowaniem w Miejskim Urzędzie Pracy w Kielcach jako osoby bezrobotne lub poszukujące pracy posiadają następujące możliwości:
1) posiadacze kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego mogą skorzystać
z możliwości rejestracji za pośrednictwem elektronicznego systemu rejestracji, dostępnego na stronie praca.gov.pl
Ten rodzaj rejestracji nie wymaga osobistej wizyty w urzędzie. Wymagane do rejestracji dokumenty należy zeskanować, a wniosek opatrzyć jednym z wyżej wymienionych bezpiecznych podpisów.
Jest to preferowana forma rejestracji w MUP w Kielcach.
2) osobiste zgłoszenie w Miejskim Urzędzie Pracy w Kielcach z kompletem dokumentów niezbędnych do rejestracji, po uprzednim uzgodnieniu terminu wizyty w celu dokonania rejestracji.
Termin wizyty można uzgodnić:
- dzwoniąc pod numer telefonu 41 340 60 03 albo
- korzystając ze strony praca.gov.pl poprzez zgłoszenie do rejestracji za pośrednictwem formularza elektronicznego bez kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego.
Wcześniejsza rezerwacja terminu rejestracji umożliwia skrócenie czasu jaki osoby ubiegające się o zarejestrowanie jako bezrobotne i poszukujące pracy spędzają w urzędzie pracy oczekując na rejestrację.
Pozostała obsługa realizowana przez Wydział Ewidencji i Rejestracji
Obsługa spraw dotyczących statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy odbywa się drogą elektroniczną za pośrednictwem formularzy elektronicznych dostępnych na stronie praca.gov.pl
z kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym, drogą e-mailową (kancelaria@mupkielce.praca.gov.pl) lub pocztową.
Nadmieniamy, że w przypadku braku możliwości skorzystania z powyższych form istnieje możliwość osobistego dostarczenia dokumentów do Miejskiego Urzędu Pracy w Kielcach poprzez złożenie w Biurze Obsługi Klienta lub pozostawienie ich w skrzynce podawczej:
- zgłoszenia zmian w danych zawartych w karcie rejestracyjnej (adres, numer telefonu, stan cywilny itp.),
- zgłoszenia okoliczności powodujących utratę statusu osoby bezrobotnej i prawa do świadczeń pieniężnych (np. podjęcie zatrudnienia, rozpoczęcie/wznowienie działalności gospodarczej, zmiana miejsca zamieszkania, otrzymanie świadczeń spoza MUP itp.),
- wnioski o objęcie ubezpieczeniem zdrowotnym członków rodziny,
- wnioski o wydanie zaświadczenia (w tym RP-7),
- dostarczenie lub zmianę numeru rachunku bankowego,
- inne, pozostałe sprawy.
Dodatek aktywizacyjny
Informujemy, że wnioski o przyznanie i wypłatę dodatku aktywizacyjnego należy składać osobiście, pocztą tradycyjną lub za pomocą formularza elektronicznego dostępnego na stronie praca.gov.pl z kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym.