Zapraszamy do korzystania z e-administracji!
W przyszłości zapewne wszystkie sprawy, z którymi zwrócimy się do dowolnego urzędu, będą realizowane za pośrednictwem platform elektronicznych. Warto korzystać z tych możliwości, które mamy już dziś, żeby:
- Oszczędzić czas,
- Ograniczyć liczbę kontaktów z innymi w czasie pandemii,
- Rozwinąć swoje e-kompetencje w zakresie, który bez wątpienia umożliwi nam funkcjonowanie w przyszłości.
To proste! Polecamy krótki filmik z cyklu: „e-Polak potrafi!". W materiale przygotowanym przez Ministerstwo Cyfryzacji cały proces objaśniono w dwie minuty!
https://www.youtube.com/watch?v=5zvWIQ7cLVU
Zachęcamy też do odwiedzenia oficjalnych stron internetowych: To nowoczesne i wygodne rozwiązanie, które przyda nam się nie tylko w relacjach z Miejskim Urzędem Pracy, ale ułatwi realizację spraw również w innych urzędach.
Wprowadzenie do rejestracji przez Internet
Gdy dysponujemy już możliwością podpisania naszego zgłoszenia na odległość i mamy zeskanowane dokumenty niezbędne do rejestracji (świadectwa i dyplomy, świadectwa pracy, certyfikaty, poświadczenia odbytych szkoleń), wchodzimy na stronę praca.gov.pl (Platforma Elektronicznych Usług Publicznych Służb Zatrudnienia). Z widocznego menu wybieramy okno: „rejestracja/wyrejestrowanie osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy" (jak na ryc. 1).
Ryc. 1
Następnie klikamy w pole: „zgłoszenie do rejestracji jako osoba bezrobotna lub poszukująca pracy" (Ryc. 2)
Ryc. 2
Wybieramy z listy urząd, w którym chcemy się zarejestrować, czyli Miejski Urząd Pracy w Kielcach (Ryc. 3)
Ryc. 3
Wypełniamy ankietę, złożoną z zaledwie 19 prostych pytań (fragment na Ryc. 4).
Ryc. 4
Po wypełnieniu ankiety zostaniemy i przejściu dalej, zostaniemy automatycznie skierowani w miejsce, w którym wybieramy pole: „rejestracja w powiatowym urzędzie pracy" (Miejski Urząd Pracy w Kielcach to urząd szczebla powiatowego dla miasta na prawach powiatu czyli Kielc – Ryc. 5) Ryc. 5
Następnie wprowadzamy swoje dane (osobowe, kontaktowe, informacje o wykształceniu i doświadczeniu zawodowym), dodamy załączniki (zeskanowane uprzednio dokumenty), zatwierdzimy całość w sposób elektroniczny i to wszystko!
Zachęcamy też do obejrzenia krótkiego filmiku przygotowanego przez Zieloną Linię:
https://www.youtube.com/watch?v=sr7SoU2fLwY
Powodzenia!