- 41 340-60-15,
- 41 340-60-16,
- 41 340-60-17,
- 41 340-60-26,
- 41 340-60-33,
- 41 340-60-67,
- 41 340-60-82.
- Udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19, przyznawanego na podstawie art. 15zzb ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020r., poz. 374 z późn. zm.).
- udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od tych wynagrodzeń składek na ubezpieczenia społeczne dla organizacji pozarządowych oraz podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w przypadku spadku przychodów z działalności statutowej w następstwie wystąpienia COVID-19, przyznawanego na podstawie art. 15zze ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020r., poz. 374 z późn. zm.).
- udzielenie dofinansowania części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników, w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19, przyznawanego na podstawie art. 15zzc ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020r., poz. 374 z późn. zm.).
Ponadto Miejski Urząd Pracy w Kielcach przyjmuje do odwołania wnioski o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy przyznawanej na podstawie art. 15zzd ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U.374 z 2020 roku z późn. zm.).
Szczegółowe informacje na temat wszystkich instrumentów wsparcia z Tarczy Antykryzysowej znajdują się na naszej stronie Internetowej (link).
Przed kontaktem telefonicznym zachęcamy do skorzystania ze zbioru pytań i odpowiedzi, który prowadzi Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (link):
Miejski Urząd Pracy w Kielcach przygotował krótki zbiór odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania dotyczące możliwości uzyskania pomocy z Tarczy Antykryzysowej. Zostały one udzielone na podstawie stanu prawnego i wyjaśnień Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej aktualnych na dzień 30 kwietnia 2020 roku:
- Czy samozatrudnieni mogą ubiegać się o pożyczkę dla mikroprzedsiębiorców?
Tak, stanowi to element Tarczy 2.0.
- Gdzie należy złożyć wniosek?
Zachęcamy do składania wniosków drogą elektroniczną za pośrednictwem strony: Praca.GOV.PL. Miejski Urząd Pracy w Kielcach jest urzędem szczebla powiatowego, czyli właściwym dla przedsiębiorców prowadzących działalność na terenie Kielc.
- W jakiej formie zostanę poinformowany o decyzji dotyczącej mojego wniosku?
Decyzja zostanie przekazana w formie, w jakiej został złożony wniosek do urzędu.
- Czy podczas elektronicznego składania wniosku, muszę pobraną na pulpit komputera umowę najpierw wydrukować, następnie podpisać, zeskanować i dopiero załączyć?
Nie. Załączamy pobrany plik. Na końcu procesu składania wniosku w formie elektronicznej całość dokumentacji zostanie zatwierdzona podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym.
- Nie mam profilu zaufanego, gdyż mój bank nie widnieje w gronie instytucji potwierdzających tożsamość. Czy muszę złożyć wniosek w formie papierowej?
Ministerstwo Cyfryzacji poinformowało, że nawet jeśli naszego banku nie ma w wykazie, możemy założyć tymczasowy profil zaufany, który będzie aktywny przez trzy miesiące. Zachęcamy do korzystania z tego rozwiązania (link).
- Czy spółka cywilna może ubiegać się o pożyczkę dla mikroprzedsiębiorcy?
Nie, ponieważ spółka cywilna nie jest przedsiębiorcą (zgodnie z ustawą prawo przedsiębiorców Dz. U. 2018 poz. 646), lecz są nimi poszczególni wspólnicy. Zgodnie z wyjaśnieniem Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z 22 kwietnia 2020 roku o pożyczkę dla mikroprzedsiębiorców może ubiegać się każdy ze wspólników oddzielnie. Przy czym, jak objaśnił Departament Rynku Pracy MRPiPS, osoba fizyczna może otrzymać pożyczkę tylko raz, bez względu na to w ilu spółkach jest wspólnikiem lub prowadzi równolegle własną działalność gospodarczą.
- Nie dostałem na e-mail potwierdzenia o złożeniu wniosku. Co się stało? Gdzie mogę znaleźć informację na ten temat?
Najprawdopodobniej powodem był błąd w podanym adresie poczty elektronicznej, lub komunikat trafił do folderu SPAM. Logując się na konto swojego profilu zaufanego, znajdziemy informację o wszystkich złożonych przez nas wnioskach.
- Kto może zaciągać zobowiązania w imieniu spółki prawa handlowego?
Te informacje znajdują się w KRS. Prosimy wypełniać dokumenty zgodnie ze stanem tam zawartym. Prosimy również o sprawdzanie treści załączanych pełnomocnictw, czy są one wystarczające do podpisywania umów w imieniu spółki, a zatem do zaciągania zobowiązań w jej imieniu.
- Nie zdążę złożyć wniosku do 4 maja, czy tracę szansę na dofinansowanie części wynagrodzeń dla pracowników?
Nie. Zgodnie z ustawą o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020r., poz. 374 z późn. zm.) wnioski należy składać w terminie czternastu dni od momentu rozpoczęcia ich przejmowania przez urząd pracy. Te nabory będą jednak ogłaszane cyklicznie. Kolejna możliwość w Miejskim Urzędzie Pracy w Kielcach pojawi się w maju. Zachęcamy do śledzenia komunikatów na stronie WWW MUP.